„Wojny Biznesowe” David Brown – recenzja

Wojny Biznesowe

Dawid Brown to prowadzący znany podcast Business Wars i Business Wars Daily. Od trzech dekad z sukcesem prowadzi różne audycje radiowe. Doktor dziennikarstwa i prawa. Mieszka w Austin z żoną i dwójką dzieci.

Wojny Biznesowe” jak powstają legendy

Książka, którą właśnie przeczytałem to przede wszystkim kopalnia wiedzy na temat powstania, rozwoju i wielkich momentów wielu znanych firm. David Brown bierze na warsztat historie nie tylko firm współczesnych, ale także tych, które już zakończyły działalność. 27 historii opisujących drogę na szczyt, walkę z konkurentem i najczęściej walkę z samym sobą.

Czytałem już wiele książek na temat powstawania nowych biznesów. Tutaj mamy jednak samo mięso. Bez zbędnej otoczki i niepotrzebnych słów. Wspaniałe historie takich pojedynków rynkowych jak H&M kontra Zara, Adidas kontra Puma, iPhone kontra BlackBerry i wielu innych. Autor wskazuje co takiego się stało, że nagle rynkowy lider traci pozycję i spada w przepaść, a wschodząca gwiazda przejmuje pozycję lidera.

Dlaczego „Wojny Biznesowe”?

Na wojnie jak to na wojnie, nie zawsze ruchy przeciwnika są szlachetne i godne naśladowania. Na wojnie chodzi o wygraną. W wielu opisanych w tej książce starć użyto niepochlebnych ruchów, spisków i knowań. To nie jest elementarz dobrych praktyk biznesowych. Albo wygrywasz i jesteś liderem albo przegrywasz i spadasz w otchłań niebytu. Wygrany bierze wszystko, reszta to tło.

Ta książka zainspiruje Cię. Nie tylko wtedy, gdy sam prowadzisz biznes, ale również w życiu codziennym pozwoli Ci osiągać więcej. Jeszcze jeden duży plus – zacne cytaty. Czy warto? Na pewno. Kończąc miałem niedosyt, chciałem więcej i więcej.

Autor: David Brown LinkedIn
Tytuł: „Wojny Biznesowe”
Wydawnictwo: Wydawnictwo SQN
Liczba stron: 460

Książkę w dobrej cenie kupiłem tym razem w empik

Fortuna o książkach

Księgarnia - wybierz na Ceneo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *