„To jest marketing!” Seth Godin – recenzja

Marketing Seth Godin

Marketing Seth Godin

Nie zostaniesz zauważony, dopóki nie nauczysz się widzieć

Seth Godin

Seth Godin to autor wielu bestsellerów na temat marketingu. Stara się cały czas zmieniać widzenie marketingowców na ich dziedzinę. Pomaga, otwiera oczy i zmusza do myślenia. „To jest marketing!” to pozycja obowiązkowa. Na mnie, dla którego marketing nie jest naturalnym rejonem, książka ta wywarła ogromne wrażenie. Godin w sposób autorski przedstawia metody pozyskiwania odbiorców. Pomaga jak zidentyfikować najmniejszą opłacalną grupę docelową. Stawia wiele pytań, które powinieneś sobie zadać w pracy. Ale chyba najważniejsze jest to:

Dla kogo to jest?

W co wierzą ludzie, którym starasz się służyć? Czego chcą?

Według Setha Ty jako marketingowiec powinieneś być ciekaw innych ludzi, powinieneś się zastanawiać z czym się zmagają, co im pomaga.

Z drugiej zaś strony stawia pytanie na które każdy powinien sobie odpowiedzieć:

Dlaczego mają rację?

Dlaczego ludzie, którzy ciebie nie wybierają, podejmują słuszną decyzję?

Nie jest to poradnik dla każdego, nie jest to również kurs. To opowieść złożona z wielu historii. Seth Godin nalega żeby marketing różnie traktował różnych ludzi. Większość ludzi jest zadowolona z tego co ma, chce robić to co robią inni. Tylko około 15% jest neofitami, entuzjastami nowości. Chcą wiedzieć więcej, być mądrzejsi i innowacyjni.

Różni ludzie chcą różnych rzeczy.

Autor przedstawia również metodę lejka, gdzie na górze wlewasz uwagę a na dole wychodzą zaangażowani klienci. Ludzie przechodząc przez lejek z zupełnie kogoś obcego staja się znajomymi, następnie klientami aż na końcu lojalnymi klientami. Seth pokazuje jak można udoskonalić nasz lejek, jak zmienić i oczywiście jak go naprawić.

Cały czas Godin zmuszał mnie do myślenia, przedstawiał świetne przykłady, stawiał pytania i odpowiadał na nie. Jego wizja marketingu jest logiczna i uczciwa. Książka jest napisana przejrzyście, łatwo się nią czyta i jest zrozumiała.

Tytuł: „To jest Marketing!”

Autor: Seth Godin

Wydawnictwo: MT BIZNES

Strona domowa https://www.sethgodin.com

Blog Seth’a https://seths.blog

Inne recenzje książek

Książki, które przeczytałem w 2020 roku. Może znajdziesz coś dla siebie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *