„Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”
Charles Duhigg to reporter śledczy magazynu „New York Times”. Ukończył studia na Harvard Business School oraz Yale College. Za swoją pracę otrzymał wiele nagród. Był finalistą w konkursie o Nagrodę Pulitzera w 2009 roku. Ma żonę i dwójkę dzieci.
„Siła nawyku” to opowieść o tym co powoduje, że robimy to co robimy. Jak na reportera śledczego przystało Charles Duhigg dociera do schematów nawyków. Swoją pracę podzielił na trzy główne części.
- Nawyki jednostek
- Nawyki skutecznych organizacji
- Nawyki w społeczeństwie
W książce autor przedstawia nam historie konkretnych ludzi. Starszego Pana, który uległ wypadkowi, uzależnionej kobiety, trenera futbolistów i wiele innych. Na ich podstawie stara nam się udowodnić, że nawet te najgorsze nawyki możemy w sobie zmienić. Opisuje również duży ruch AA i zmagania alkoholików ze swoim nałogiem. W „Sile nawyku” opisane mamy również ruchy społeczne i fantastycznie przedstawione pomysły marketingowe.
Siła nawyku wg Charles’a Duhigg’a składa się z trzech stanów:
Wskazówka-Zwyczaj-Nagroda
Drogą do zmiany nawyku jest zmiana zwyczaju przy pozostaniu z tą samą wskazówką i nagrodą. Charles Duhigg pisze wprost:
„Nie można wyplenić złego nawyku, można go jedynie zmienić na inny”
Bardzo ciekawa lektura, która zainteresuje w szczególności tych, którzy pragną coś zmienić w swoim życiu na lepsze. Z zaciętością reportera śledczego Charles Duhigg analizuje zachowania jednostek, organizacji i ruchów społecznych. Wiele razy bylem pod wrażeniem historii opisanych przez autora. Czyta się szybko i zaciekawieniem. Polecam.
Charles Duhigg – website/twitter
Wydawnictwo: PWN
Ilość stron: 421
Comments
Brawo! tak trzymać. Widaż, ze dbasz o merytoryczne wpisy na Twoim blogu są ciekawe i b. wartościowe, Dzieki i zapraszam do siebie…
Wspaniały blog wiele przydatnych informacji jakie są twoje inspirację z czego czerpiesz tak wwyrafinowaną „moc twórczą” ?