„Siła nawyku” Charles Duhigg – recenzja

Siła nawyku Charles Duhigg

„Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”

Charles Duhigg to reporter śledczy magazynu „New York Times”. Ukończył studia na Harvard Business School oraz Yale College. Za swoją pracę otrzymał wiele nagród. Był finalistą w konkursie o Nagrodę Pulitzera w 2009 roku. Ma żonę i dwójkę dzieci.

„Siła nawyku” to opowieść o tym co powoduje, że robimy to co robimy. Jak na reportera śledczego przystało Charles Duhigg dociera do schematów nawyków. Swoją pracę podzielił na trzy główne części.

  1. Nawyki jednostek
  2. Nawyki skutecznych organizacji
  3. Nawyki w społeczeństwie

W książce autor przedstawia nam historie konkretnych ludzi. Starszego Pana, który uległ wypadkowi, uzależnionej kobiety, trenera futbolistów i wiele innych. Na ich podstawie stara nam się udowodnić, że nawet te najgorsze nawyki możemy w sobie zmienić. Opisuje również duży ruch AA i zmagania alkoholików ze swoim nałogiem. W „Sile nawyku” opisane mamy również ruchy społeczne i fantastycznie przedstawione pomysły marketingowe.

Siła nawyku wg Charles’a Duhigg’a składa się z trzech stanów:

Wskazówka-Zwyczaj-Nagroda

Drogą do zmiany nawyku jest zmiana zwyczaju przy pozostaniu z tą samą wskazówką i nagrodą. Charles Duhigg pisze wprost:

„Nie można wyplenić złego nawyku, można go jedynie zmienić na inny”

Bardzo ciekawa lektura, która zainteresuje w szczególności tych, którzy pragną coś zmienić w swoim życiu na lepsze. Z zaciętością reportera śledczego Charles Duhigg analizuje zachowania jednostek, organizacji i ruchów społecznych. Wiele razy bylem pod wrażeniem historii opisanych przez autora. Czyta się szybko i zaciekawieniem. Polecam.

Charles Duhigg na TEDx Talk

Charles Duhigg – website/twitter

Fortuna o książkach

Wydawnictwo: PWN

Ilość stron: 421

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *